Fem tips til at nyde en dessert, der tager hensyn til kiloene

Kender du følelsen at have lyst til desserter og snacks, som ikke er enslydende med, at du kan se vægten stige i det sekund, du indtager det? Det gør vi!
Skrevetaf Redaktionenden 28.05.2020, 00:00
Fem tips til at nyde en dessert, der tager hensyn til kiloene

Derfor er vi vilde med vores protein kakao pandekager, som har et højt indhold af protein. Protein er nemlig den type næringsstof, der kræver mest energi at forbrænde, så man får større mæthedsfornemmelse. Det gør, at du kan spise dessert med bedre samvittighed.

Du får her vores fem bedste tips til at spise vores protein kakao pandekager som snack eller dessert på en måde, der er kalorie-hensynsfuld.

#Tip 1 – Spis pandekagerne alene uden tilbehør

Pandekagerne har dyb og fyldig smag af kakao, som giver smagen af at være blevet forkælet med noget sødt - uden at se vægten stige. Pandekagerne indeholder kun 69 kalorier pr. 100 g.

#Tip 2 – Spis pandekager med sukkerfri marengs

Vores whitePROTM æggehvider er perfekte at lave marengs med. Selvom der normalt skal sukker i marengs, kan det erstattes med sødestoffer som Sukrin eller fibersirup. Du kan også bage de sukkerfri marengs til små kyskager. Således kan du få dejligt tilbehør til dine pandekager og samtidig holde kalorieindtaget nede.

#Tip 3 – Spis pandekagerne med bær og frugt

Selvom frugt og bær er udskældt for deres høje sukkerindhold, har de ofte et lavt kalorieindhold. Eksempelvis indeholder 50 g blåbær kun 26 kalorier. Frugt og bær er derfor en nem måde at peppe pandekagen op på og få sat kakaoens runde smag i spil med eksempelvis syrlige blåbær eller søde bananer.

#Tip 4 – Spis pandekagerne med nødder

Nødder har et højere kalorieindhold end frugt, men de indeholder mange af de enkeltumættede fedtsyrer, som er gode for kroppen. Derudover giver nødder et dejligt, sprødt knas til pandekagerne og smager godt sammen med kakao.

#Tip 5 – Spis pandekagerne med sukkerfri produkter

Hvis du virkelig hungrer efter sirup, chokolade eller karamel til din pandekage, så køb sukkerfri alternativer. På denne måde vil du oftest kunne spare din krop for nogle af de kalorier, der ellers er i produkter med tilsat sukker.

Endeligt kan du også ”bare” blande det bedste fra alle tipsene, hvis du for eksempel har lyst til marengs med bær til. Velbekomme!